torsdag 23 november 2017

Hur tänkte de här

Ibland undrar man ju hur folk tänker och hur det kommer sig att det blir som det blir. Den seniora förening i vilken jag leder en läsecirkel ringde upp mig härom dagen och sa att de saknade planeringen för hösten. Det finns en blankett för det. Förstås. Där ska framgå målet med cirkeln, både som det står "kort och/eller långsiktigt mål". Även arbetsgången ska beskrivas: Beskriv hur ni tänker arbeta i er studiecirkel för att uppnå era mål. 
Svårt att ha synpunkter på att de vill veta vad vi håller på med - de håller ju oss med lokal.
Fast den där blanketten har jag ju inte bland mina papper. Eller jo det har jag ju. Den är kopierad på baksidan av närvarolistan ska skickas in när cirkel är avslutad(!) vilket den blir i början av december. Därav min bagatellartade undran om hur folk tänker.

Inga kommentarer: