måndag 18 mars 2019

Kan de inte räkna på Dagens Nyheter

Den här dagen börjar inte bra för de kan nog inte räkna på Dagens nyheter? Börjar tro det eftersom de inte skickar ut tillräckligt många tidningar till budet. 2 mars - ingen tidning och nu idag 19 mars var det likadant. Det stackars budet hade inte inte fått det han skulle dela ut så nu låg bara den sorgliga lilla lappen i lådan.
Rubriken meddelar följande:
- Bäste prenumerant, hjälp oss att dela ut tidningarna. Skulle jag gärna hjälpa till med, undrar bara hur.  Sen kommer några exempel på hur hjälpsamheten kan se ut, Märkning, snöskottning, tömning, åtkomlighet  ska var åtgärdat och det är det i vårt fall.
Sen en ikryssad ruta där man läser följande:
- Jag har fått för få tidningar idag, Vår kundtjänst är informerad. Prolog ordnar en efterleverans så snart som möjligt. Beklagar det inträffade och ber om överseende.
Jag är förstås inte särskilt överseende och ger inte mycket för det där med så snart som möjligt, vilket ju inte är förrän nästa dag.
Vi är väl inte så många som envisas med papperstidningen  längre. I spårsnön nu på vårvintern har jag tydlig kunnat se att budbilen vänder vid vår låda - inte en enda mer än vi har tidning på vår gata.
Två gånger denna månad - utebliven tidning. Ska man behöva tro att de ska få oss att tröttna. Om ingen prenumererar så behövs ju inga tidningsbud.
Man vet ju aldrig men i vilket fall så är jag sur nu, hoppas att de räknar bättre i morgon och den där efterlevererade blaskan vill jag inte ha.

Inga kommentarer: