tisdag 23 juni 2020

Jag vill inte ha Hemmets Journal

Jag vill inte ha Hemmets Journal. Jag vill inte prenumerera hur fantastiskt erbjudandet än är.
 - Grattis börjar brevet. Jag ska få tidningen i nio veckor för bara 99 kronor alltså endast 11 kr per nummer så jag utlovas spara 170 kr. 60% rabatt blir det. Att de är så generösa beror på att de vill ge mig en chans att ordentligt upptäcka  Sveriges ledande veckotidning. Då kan jag sätta guldkant på tillvaron, få härlig läsning och massor av underhållning. De utlovar inspiration, tips, förströelse och glädje varje vecka.
- Vi ses i tidningen avslutar Håkan brevet, Håkan Ström chefredaktören som på sitt kamratliga sätt undertecknar med bara förnamnet.
Hur jag hamnat i deras garn vet jag inte men jag har ju andra prenumerationer och adresser säljs väl lite hipp som happ mellan olika företag.
Tycker också att det är onödigt att Räddningsmissionen skickar brev till mig och dels tackar för mina små bidrag dels ber om mer, Läkare utan gränser där jag är månadsgivare skickar också brev, berättar om katastrofer eller tackar för gåvor för det är till dem som vi oftast skickar minnesgåvor.
Allra surast blir jag över när nån stackare ringer och tackar för min insats som prenumerant på Icakuriren, Säkert 30 år sen jag hade den så lite sent att tacka kan det ju tyckas.
Men förstår inte alla de där att jag väljer själv vad jag vill prenumerera på eller ge bidrag till och att breven snarast har omvänd effekt. Sluta skriv, använd portot och brevpapperet till nåt vettigt hälsar surtanten.

Inga kommentarer: