tisdag 14 juli 2020

bygghemma.se ska man nog passa sig för

Om man behöver skura ett altangolv så kan man ju behöva en högtryckstvätt tänker jag. Min tanke får hjälp av en annons där just en apparat från en pålitlig svensk tillverkare lär vara bäst i test. Så jag klickar runt lite och beställer från bygghemma.se. Vi är i slutet av april när den kommer levererad till ytterdörren men sen är ju vädret så kallt och otrevlig i maj så tanken att blaska med kallt vatten är inte så lockande.  I början av juni blir ju vädret bättre, altangolvet skiftar lite i grönt där vinterskuggan legat på så det kan ju vara dags att dra igång med rengöringen.
På sekunden när apparaten startas så släcks hela huset, en säkring har gått! När vi bytt säkring så går pumpen men nåt högtryck levereras inte.
Måndag 8 juni har vi telefonkontakt med bygghemma, dvs jag överlåter detta på maken. Efter lång tid i telefonkö och efter ett långt samtal med någon som heter Tung får han veta att vi måste göra skadeanmälan på mail. Så samtalet gills liksom inte. Vi skickar in, ingen återkoppling, ny påstötning, Alexandra säger att hon ska tag i det. Inget händer. Sen får vi ett mail från Filip som ber oss skicka in foto på skadan.
Jaha, de kan ju ta sin egen reklambroschyr, den ger precis samma info som vårt foto av maskinen. Nästa info, efter fyra telefonkontakter och flera mail, är att vår anmälan ligger på reklamationsavdelningen. Bara att vänta.
I fredags, 10 juli, får vi mail från Anneli. Hon skriver att vi kan lämna in den på Mullhyttans cykel och sågservice. Hon ber oss även observera att preliminär kötid är fyra veckor till serviceverkstaden.
Jag som trodde att jag var smart i dessa coronatider, inte ut och trängas, handla på nätet, känner mig förstås lurad och exempellöst nonchalant behandlad. Jag har skrivit en litania till Huskvarna om hur en av deras återförsäljare sköter sin kundsupport och jag har skurat altanen med levang och vattenslang, men jag är dj-vl-gt sur. Vill nån ha ett råd från mig så är det att man ska passa sig för bygghemma.se.

Inga kommentarer: