tisdag 16 mars 2021

Kundtjänst - var god läs innantill

 Den där trevliga bilagan DN lördag var inte med i lördags. Synd tyckte jag förstås för den innehåller ett oftast både tänkvärt och roligt kåseri, nån längre intervju, smarriga recept och lite besserwissriga utlåtanden om vin, bubbel och öl.
När man gör felanmälan så finns flera alternativ - utebliven, sent levererad, fel, trasig, blöt tidning.  Inget av alternativen passade tyckte jag så kundtjänsten fick ett mail där jag påpekade att bilagan uteblivit och att jag ville ha den.
Dagen efter får jag svar från Isabelle. Hon beklagar att tidningen uteblivit, att de ersätter mig för det uteblivna numret och att de kontaktar distributören. Sen vill hon även tipsa om att jag kan läsa tidningen digitalt och om jag inte aktiverat mitt konto så kan jag göra det på DN.se/aktivera. Hon tillägger även att om tidningen uteblir så kan jag göra det via Mitt konto på DN.se.
Jag envisas med papperstidningen för jag föredrar att prassla med papper till morgonkaffet och tyckte förstås att hon borde ha läst mitt mail och svarat på min fråga istf för att svara mästrande om det digitala.
Mitt svar var ganska irriterat på surtantsvis med innebörden att jag inte ville ha godagyxskaftssvar utan att det var bilagan jag var ute efter.
Idag svarar Emilia att hon registrerat att jag vill ha DN lördag och att den ska komma med posten.
Tack för det Kundservice.

Inga kommentarer: