fredag 30 augusti 2024

Med kryckor och rullatorer

 Nu är vår födelsedagssäsong över för detta år. Mellan 16 juli och 10 augusti fyller jag, maken, dottern och en av sönerna. I år var det ju lite extra eftersom jag fyllde jämt och maken halvjämnt. trots en liten släng av ålderskris så gick det ganska bra för mig med en trevlig dambjudning med kafferepsgänget och promenadgänget på eftermiddan och barnen på kvällen. Ganska stillsamt blev det för jag är rätt så handikappad i väntan på den nya höftleden men med allt beställt och de medelålders avkommorna som skötte alltihop så blev det en strålande dag.
 Sen har sommaren flutit på med lite firande och jag haltar runt med mina rullatorer och kryckor och nu är det inte långt kvar till operationen.
I lotteriet om operationer så fick nog jag en högvinst. Från ett första läkarbesök på vårdcentralen i slutet av april, röntgen 3 maj så ska jag infinna mig i på Lindesbergs lasarett 5 september. För maken har det förstås blivit en omställning, inga veckolånga seglingar på innanhavet eftersom jag ju inte klarar av att laga mat, åka och handla, städa.
Att hämta tidningen i brevlådan är ju enkelt om man kan gå men i min situation ett företag. Utomhusrullatorn står undertak på altanen och den kan jag inte ta ner för de fem trappstegen, då blir det kryckorna, trappsteg även vid brevlådan och svårt att bära när man inte har nån hand ledig. 
Men eftersom min målbild är att jag ska gå som vanligt, utan att halta, kunna vara med i gågänget, på yogan och i träningsgruppen så kan ju allt bara bli bättre. Då ska jag nog ha ett kalas och bjuda dem som inte fick vara med på födelsedagen - et nukanjaggåigenkalas. Håll tummarna för mig på torsdag i nästa vecka.



Inga kommentarer: